середа, 6 листопада 2019 р.

Практичне заняття №3-4


ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ 3-4 

Художня інтерпретація змісту авторського твору

ПЛАН

 

1.      Способи інтерпретації інформації

2. Форми інтерпретованої інформації

3. Акцентування шрифтовими та нешрифтовими засобами. Виділення кольором

4. Застосування інтерпретації у друкованих виданнях різних типів

 

Питання і завдання на практичне заняття:

1.                  Що таке коментар, факт, інформація?
2.                  Які існують форми інтерпретації інформації? Прокоментувати на прикладах.
3.                  Перелічити способи інтерпретації інформації у книжкових виданнях. Що таке функціональне конструювання? Дати приклади.
4.                  Перелічити способи інтерпретації інформації у періодичних виданнях.
5.                  На прикладах продемонструвати способи інтерпретації інформації у виданнях різних типів (обрати видання, проаналізувати його і перелічити всі засоби інтерпретації).
6.                  Як здійснюється художня інтерпретація засобами набору? В яких виданнях застосовується? Показати на прикладах
7.                  Описати цікаві приклади акцентування в книзі, газеті, журналі.
8.                  Способи інтерпретації тексту в різних видах літератури (на прикладах).
9.                  У конкретному періодичному виданні перелічити всі нешрифтові засоби виділення. Який з якою метою застосовується.

Завдання на самостійну роботу:

1.                      Перелічити способи інтерпретації інформації у книжкових виданнях
2.                      Перелічити способи інтерпретації інформації у періодичних виданнях.
3.                      Переробити дитячу казку у фактичну інформацію. 1 речення – факт – подія (що трапилося, де, коли, з ким, звідки відомо). Коментар. Передісторія події, Можливе продовження історії.
4.                      Письмово Обрати факт, знайти його висвітлення у ЗМІ (не менше 4). Вирізати і описати форми інтерпретації інформації. Створити власну інтерпретацію цього факту. Вибрати способи і засоби інтерпретації даного фактичного матеріалу і схематично їх позначити на макеті сторінки. Пояснити значення засобів виділення. Виділити елементи, які надають акцент або змінюють, посилюють зміст. Аналіз здійснити за схемою:
a.                                                                             опис факту,
b.                                                                            поставлене завдання
§     активність чи нейтральність;
§      читацьке призначення,
§     очікувана реакція,
§     критерії відбору матеріалу
§     поєднання з іншими матеріалами
c.                                                                             назва видання, його вид і тематична концепція
d.                                                                            свіжість новини
e.                                                                             спосіб реалізації:
§    сторінка, на якій розташований матеріал,
§    місце на сторінці (намалювати схематично) і проща відносно сусідніх матеріалів,
§    обсяг тексту та зображення;
§     кількість слів заголовка і його зміст,
§    жанри
§    графічне оформлення
§    застосовані архітектонічні елементи: зображення, декоративні, пробільні
§    засоби виділення головної думки
§    спосіб привернення уваги
§    наявність фактів, коментарів, зображень,
§    вилучення непотрібної інформації відповідно до задуму
§    рубрикація, відповідність рубриці і тематичній сторінці
§    довідково-допоміжна інформація.
5.     Письмово. На задану тему створити матеріал для періодичного видання, наприклад, газети. При цьому звернути увагу на:
а)                 розташування на сторінці і сусідні матеріали (текстові і графічні. рекламу, місцеположення їх назв);
б)                 зміст, формат і розташування відносно тексту заголовка;
в)                 наявність ілюстративного матеріалу;
г)                 наявність врізів, підзаголовків, інших видів допоміжного тексту;
д)                 виділення в тексті (шрифтові і нешрифтові);
е)                 зв’язок з іншими матеріалами сторінки і номера (добірка, анонс, однотипні матеріали).
2.                                                    Перелічити завдання, якими керуються при виборі інформації. Як змінюється оформлення одного і того ж повідомлення відповідно до мети його опублікування.
3.                                                    Знайти приклади невірного графічного оформлення, перекручування авторського змісту.
4.                                                    Підібрати дитячі книжки одного твору із різним художнім оформленням. Проаналізувати художню інтерпретацію твору.
5.                                                    На прикладах пояснити перехід від інформаційного жанру до коментуючого (див. текст лекції) через доопрацювання інформації, додавання коментарю, нову композицію фактів.
6.                                                    Інформація. Факт. Способи отримання інформації. Способи інтерпретації інформації. відповідно до поставленого завдання.

ЗАВДАННЯ НА ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №4

Зробити конспект та скласти складний план статті О. С. Куцевська, ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ВИДАВНИЧОЇ СПРАВИ ДО РОБОТИ НАД АРХІТЕКТОНІКОЮ ТА РЕЖИСУРОЮ ДИТЯЧИХ ВИДАНЬ


Немає коментарів:

Дописати коментар